Naše škola uspořádala projektové dny zaměřené na zdravou výživu. Žáci si na různých stanovištích vyzkoušeli, že o jídle se dá učit zábavně a napříč předměty.
V přípravné třídě si děti povídaly o bílkovinách – proč jsou důležité pro naše tělo a k čemu je potřebujeme. Z korálků si vyrobily malé „aminokyseliny“ a vytvořily přívěsek andělíčka.
Na dalším stanovišti děti zkoumaly, co se sklízí v jednotlivých ročních obdobích, a starší žáci navíc zjišťovali, kolik kilometrů musí urazit ovoce a zelenina, než se dostanou na náš stůl.
Jinde se žáci zaměřili na tuky – zkoušeli, zda ořechy obsahují tuk, třídili potraviny na zdravé a nezdravé a přemýšleli, jaké tuky by chtěli do svého jídelníčku zařadit.
Na „ovocno-zeleninovém“ stanovišti děti prozkoumaly plody všemi smysly. Jak napsala Anička Toledo:
„Toto stanoviště bylo fajn. Dozvěděla jsem se, že polovina našeho denního talíře by měla být ovoce a zelenina.“
V anglické části projektového dne si žáci pomocí písniček, her, tance a výtvarných aktivit rozšířili slovní zásobu. Starší si dokonce vytvořili portrét ve stylu malíře Giuseppe Arcimbolda – složený z ovoce a zeleniny – a popisovali ho anglicky.
V tělocvičně pak děti zjišťovaly, kde se skrývají sacharidy, a hravou formou si vyzkoušely, jaký je rozdíl mezi „rychlými“ a „pomalými“ cukry.
Projektové dny se všem moc líbily – děti si odnesly nejen nové poznatky o zdravé výživě, ale i spoustu zážitků a nápadů, jak pečovat o své zdraví.

